📍 Inle lake

Deň rozlúčky s Yangonom. Dnes nás čaká nočný presun autobusom do Inle Lake. Lístok na autobus spoločnosťou JJ Express nám zabezpečili na recepcii v hoteli. Cena lístka bola 20€. Autobusová stanica odkiaľ odchádzajú diaľkové autobusy sa nachádza blízko letiska, preto počítajte s tým, že dostať sa tam vám bude trvať minimálne hodinu (taxíkom) ak zvolíte verejnú dopravu cesta sa predĺži na 2 hodiny. Cesta do Inle lake trvala cca 11 hodín a my sme ďakovali za to, že sme sa rozhodli priplatiť si za VIP autobus. V autobuse boli samozrejmosťou USB nabíjačky, mini obrazovka na každom sedadle a potešilo aj občerstvenie. Autobus robil pravidelne prestávky každé 4 hodiny. Odporúčam vám poriadne sa do autobusu obliecť, klimatizácia v autobuse je nastavená na 16 stupňov, čo z neho robí tak trochu kryokomoru na kolesách.

6. deň:

O náš budíček sa postarali chlapci z okolia Inle Lake, ktorí od turistov v autobuse skasírovali 15000k za vstup do oblasti Inle. Vstupenka platí 5 dní a podľa ich odporúčaní je dobre mať ju vždy pri sebe. Skorý ranný budíček sme my dopriali recepčnému z WEStay hotelu, ktorý bol veľmi ochotný a ubytoval nás 8 hodín pred oficiálnym check – inom. Šiesty deň v Mjanmarsku začíname objavovaním mesta Nyaungshwe, ktoré je vstupnou bránou k jazeru Inle Lake. Mesto sa dá prejsť za pár minút. Cez deň sa tu nachádza denný trh s čerstvou úrodou od miestnych a večer nočný trh, kde môžete tieto potraviny už vo varenej podobe skonzumovať. Zajtra nás čaká veľmi skorý ranný budíček a celodenná plavba po jazere Inle Lake, ktoré je známe šikovnými rybármi, ktorí svoju loď kormidlujú jednou nohou v stoji. Viem, neuveriteľné, ale je to tak.

7. deň:

Náš „kapitán“ lode nás vyzdvihol skoro ráno na hoteli a doviedol k lodi, ktorou nás celý deň plavil po jazere. Zaspato sledujem, ako naša loď preráža ranný opar, čajky lietajú nad loďou, rybári sa pripravujú na dnešný deň. Krásy budíček.

Prvou zastávkou bol miestny market v dedinke Thaung Tho, ktorý nám poradila navštíviť francúzska, ktorú sme stretli deň predtým v reštaurácii. Samotná cesta bola väčším zážitkom ako market, ktorý sa ničím nelíši od ostatných marketov, ktoré sme navštívili. Loďou brázdime úzke uličky  lemujúce vodný hyacint. Náš kapitán nespomaľuje ani pri prechádzani hrádze, ktorá má spomalovať rýchlosť prúdu a ja sa pristihnem, ako privieram oči, keď sa k hrádzi približujeme.

Po návšteve marketu ide kapitán už svoju naučenú trasu. Prvá zastávka je pri dome, kde nám domáci odprezentujú tkanie z lotosových kvetov v domnienke, že si neskôr v ich obchode nakúpime ich produkty so slušnou maržou. Druhá zastávka je výroba cigár, kde sa situácia opakuje, domáci nám ponúkajú výrobky, ktoré si v dedine vieme kúpiť o polovicu lacnejšie, pozrieme si aj výrobu lodí, šperkov. Poslednou zastávkou sú dlhokrké ženy. Očakávam vysmiate ženy pri ich denno dennej rutine, nachádzam však ženy, ktoré mi pripomínajú cvičené opice v ZOO. Vraj sú tam šťastné. Urobte si vlastný názor. Ja si ho robím pri večery v the Jungle, ktorú vlastni francúz ale to zistíte aj pri pohľade na ceny jedál.

8. deň:

Dnešný deň sme strávili pri hotelovom bazéne po tom, ako sme sa bicyklami previezli cez širšie okolie Nyaungshwe. Kúsok za mestom sa nachádza Red mountain estate vináreň s výhľadom na jazero. My sme dnes zvolili výhľad na bazén a nepresvedčilo nás ani to víno.